Cheetah-fa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karinenrenehenskensslotboom - WaarBenJij.nu Cheetah-fa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karinenrenehenskensslotboom - WaarBenJij.nu

Cheetah-fa

18 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Al vroeg gaan we onder begeleiding van de plaatselijke gids de rotstekeningen bekijken. Na 1 1/2 uur gaan we op weg naar ons volgende doel de Himba's. In de Kalahari leren we de Himba groepering kennen, waarbij de mannen met het vee op pad zijn en de vrouwen in het dorp blijven. Zij dragen leren schorten en verven hun lichaam en haren met oker, kruiden en vet. Een leven zonder luxe. Hierna vervolgen we onze weg en gelukkig is men op onze volgende locatie bereid wat langer te wachten tot we aankomen, zodat we de cheetahfarm kunnen bezoeken. Hier zal gaan blijken , dat dit de mooiste dag tot nu toe van onze reis gaat worden.We krijgen een rondleiding,waarbij we verwelkomt worden door de beheerder en een 3-tal cheetah's en 'n jong.Deze beesten bewegen zich vrij rond het huis. Tevens wordt verteld,wat we wel en niet moeten doen bij deze dieren.Er worden vele foto's gemaakt,waarbij menigmaal een irritante Duitse tot de order geroepen wordt,ook kunnen we de deviëren aaien. Dan heeft Karin het al heel snel voor elkaar.Een cheetah begint minutenlang haar benen te likken. We kunnen wel zeggen ,dat je je je hier heel gauw weer kind voelt, die met een grote kat aan het spelen is. De beesten worden na de fotoseries gevoerd met grote stukken geit, we vertrekken en worden naar onze kampeerplek gebracht. Hier zetten we de tenten weer op ,wat ondtussen en routineklus geworden is.Daarna worden we opgehaald en per open tractorbak Naarden gebied gereden waar wilde cheetah's rondlopen.Rene spot als eerste 4 cheetah's in het struikgewas en deze volgen de auto op gepaste afstand aan de zij en achterkant van de auto. Na verloop van tijd stuiten we op nog 5 cheetah's, die langs de weg liggen. De auto wordt stopgezet en na enige minuten volgt een adembenemend schouwspel, waarbij beide groepen elkaar naderen en laten we zeggen niet vriendelijk
tegen elkaar doen. Nadat de rust wat is teruggekeerd, besluit de beheerder over te gaan tot voeren. Grote stukken vlees vliegen dan links ,dan rechts van de auto en de deviëren proberen deze in de lucht te pakken. Inmiddels is een teiende cheetah aangesloten. Na dit schitterende spektakel terug naar de kampeerplek , waar achter onze tent een moeder met 3 jongen in een afgebakend stuk loopt. Na dit alles gaan we een drankje drinken, eten en slapen. Werkelijk een zeer enerveren dag,waar we nog lang over na zullen praten.